Wednesday, July 29, 2009

HIV BERLELUASA DI SEKOLAH..??

Salam...

aku baru plak teringat dulu da seorang kawan nie brckap psal HIV..
time 2 sekolah baru jer adakan crmah kesedran HIV dlm kalangan pelajar..
sesi bersama doktor bha..

bila di imbas2 kembali HIV memanglah sesuatu yang bahaya.. apatah lagi bila dah belajar biology bab immune system.. terus taw semuanya dan kenal pasal HIV nie.. tp, da sorang kawan nie baru tingkatan 3 ckap dengan saya pasal HIV nie berleluasa di sekolah.. pada awalnya x percaya.. tapi lama-kelamaan hakikat ini harus diterima dan terbukti benar..

sebelum tu bila kita cakap pasal HIV pasti teringat dengan Human immunodeficienvcy Virus memang menakutkan.. hah.. bak kata cg kadir "Angkara Iblis Dan Syaitan (AIDS)" hehe.. tapi semua jangan risau apa kawan saya maksudkan ialah HIV di sekolah..

pasti masih tak faham kan.. baik.. jom kita berkenalan dengan HIV di sekolah..

H: Huru-hara
  • bila dah takde cikgu dalam kelas pasti ramai pelajar yang berkeliaran,bising dalam kelas dan melakukan huru-hara di sekolah
I: Intai Pelajar
  • bila dah masuk waktu rehat dan ramai pelajar berkunjung ke tandas pasti ada yang cuba mengintai pelajar di dalam tandas.. yang jadi mangsa pelajar perempuan lah.. x pernah plak pelajar lelaki di intai.. lenlah golongan yang lelaki suka lelaki..
V: Vandalisme
  • budaya ini masih lagi berleluasa. x pernah ada lagi meja yang bersih,suci dan murni.. blok2 kelas diconteng.. meja dan kerusi dirosakkan.. apa nak jadi..?? jadilah Ultraman Ka..??

sedarlah sahabat2ku.. dah di bagi percuma terima dengan beradab lah.. jom sama2 hapuskan HIV di sekolah...jangan takut untuk bersuara....

HIV (huru-hara,intai,vandalisme)

p/s: terima kasih untuk nurul atikah.. masih diingat bha idea ika ari tu.... gud luck untuk pmr tawn nie..



No comments:

Post a Comment